Юстиція: чи законне нарахування пені за несвоєчасну оплату комунальних послуг?

Ухвалення Верховною Радою (17.12.2010р.) та підписання Президентом України (21.12.2010р.) змін до Закону «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги» не дає законних підстав для того, щоб нарахування пені здійснювалося з 1 січня 2011 року.

Довідково: 13 листопада 1996 року Верховною Радою України був прийнятий Закон «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги» – квартплату, водопостачання, газ, електричну та теплову енергію, водовідведення, утримання та експлуатацію житла та прибудинкових територій, сміттєзбирання, ліфтове господарство. Рішення парламенту ґрунтувалося на тому, що держава не виконувала своїх зобов’язань з виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших грошових виплат населенню.

Законодавчо припинено дію закону, яким була встановлена заборона на нарахування пені за несвоєчасне внесення квартплати та плату за житлово-комунальні послуги. Передбачено, що нарахування та стягнення пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги здійснюються на суму заборгованості, яка утворилася з 1 січня 2011 року.

Для правового забезпечення процедури стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги спочатку необхідно внести зміни в цілий ряд інших законодавчих актів.

Зокрема, зміни повинні бути внесені у Закони «Про житлово-комунальні послуги», «Про теплопостачання», «Про питну воду та питне водопостачання» та ряд інших нормативно-правових актів.

Жоден із цих нормативних документів не встановлює на сьогодні розмір пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги.

Єдиною підставою для нарахування пені може бути посилання на ст.20 Закону «Про житлово-комунальні послуги», в якій зазначено, що пеня може стягуватися лише у випадку, якщо це передбачено законом чи договором між надавачом відповідних послуг та споживачем.

Внесені зміни повинні чітко визначати розмір пені та її максимальну величину. Тільки після цього можна вести мову про можливість її нарахування та стягнення.

Різні цифри, що стосуються нарахування пені і називаються сьогодні у ЗМІ, не мають під собою правових підстав, оскільки містяться лише в законодавчих актах, які пройшли перше читання у Верховній Раді і поки що не були прийняті в остаточному варіанті.

Так, 6 листопада 2010 року у першому читанні прийнято проект Житлового кодексу, статтею 112 якого передбачається нарахування пені за несвоєчасне внесення плати за послуги ЖКГ у розмірі 0,1% від суми заборгованості за кожен день прострочення.

Але застосування даної норми на сьогодні не містить під собою жодного правового підґрунтя.

Тому радимо всім громадянам України, мешканцям нашого міста, бути пильними, підписуючи договори з житлово-комунальними установами до моменту законодавчого врегулювання питання щодо розміру пені.

Водночас, рекомендуємо сплачувати вчасно всі комунальні платежі для уникнення накладення пені в подальшому.

Л.М.Богомолова,

начальник Жовтоводського міського управління юстиції.

/2011/01/17/zakonn%D1%96st-narahuvannja-pen%D1%96-za-komunaln%D1%96-poslugi/

Подпишитесь на наши социальные сети Telegram, Facebook, Instagram

Опубликовал(а)А. Баженова
Главный редактор сайта "Имеется Мнение".
Предыдущая запись
Різдвяна вечірка в ЦДТ
Следующая запись
Новогодняя акция для детей льготных категорий
Добавить комментарий
Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *