КРУ: Коли земля стане джерелом доходів і добробуту?

Анатомія безгосподарності.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає землю, що перебуває у власності територіальних громад, одним із чинників матеріальної та фінансової основи місцевого самоврядування. Проте ані віковічний досвід дідів-прадідів, ані законодавчі акти не спонукають місцевих чиновників ефективно розпоряджатися земельним фондом.
Про це свідчать результати контрольних заходів, проведених фахівцями контрольно-ревізійного відділу у м. Жовті Води. Картина, на жаль сумна: органи місцевого самоврядування не зацікавлені в поповненні бюджету за рахунок такого джерела як використання земель, що відповідно впливає на стан фінансової бази громади, та гальмує розв’язання наболілих соціальних проблем. Зате така ситуація на руку хитрунам, як, користуючись землями громади, шукають лазівок для ухилення від сплати орендної плати та податків на землю. От і виходить, коли «просунуті» орендарі набивають свої кишені, у міській казні бракує коштів навіть на самі першочергові витрати. Так, співставленням рішень Жовтоводської міської ради про виділення окремим фізичним та юридичним суб’єктам підприємницької діяльності земельних ділянок в користування, з переліком видів їх діяльності та проведеними  комісійними обстеженнями земельних ділянок на предмет їх цільового використання встановлено, що окремим юридичним та фізичним особам – суб’єктам підприємницької діяльності – рішеннями сесій Жовтоводської міської ради надано в користування земельні ділянки «для промислового використання» відповідно до їх заяв та відповідно розмір орендної плати розраховано із застосуванням коефіцієнту цільового використання земельних ділянок «для промислового використання», в той час як земельні ділянки фактично ними використовуються для здійснення комерційної діяльності (розташовано оптові бази, торгівельні точки та площадки; будівлі та приміщення, розташовані на зазначених земельних ділянках здаються в оренду, тощо). І це не поодинокі випадки, перелік таких орендарів, встановлених вибірковою перевіркою,  налічує більш ніж 20 осіб.
Внаслідок використання орендарями земельних ділянок не за цільовим призначенням за період з 01.01.2004 по 31.12.2008 недоотримано орендної плати за землю бюджетом міста Жовті Води в сумі 610,9 тис.грн. та обласним бюджетом 203,6 тис.грн.
Як передбачено ст. 125 Земельного кодексу України, право на оренду земельної ділянки настає після укладання договору оренду та його державної реєстрації. Але, попри це в нашому місті є непоодинокі факти використання земельних ділянок орендарями без укладання договорів оренди. Звучить  дивно, але сесія своїм рішенням земельну ділянку орендатору надала, а укласти договір зобов’язати не змогла. Як наслідок – безоплатне користування орендарями земельними ділянками.  Наприклад, внаслідок безоплатного користування земельними ділянками лише двома орендарями до бюджету не надійшло 12,3 тис.грн.
Також, з причини несплати орендарями частки орендної плати, яка належить до перерахування до обласного бюджету обласним бюджетом недоотримано орендної плати за землю в сумі 48,0 тис.грн. Так, окремим орендарям сесіями Жовтоводської міської ради були надані пільги щодо стовідсоткового звільнення від плати за землю (Комунальне підприємство «Комбінат шкільного харчування») при відсутності відповідних рішень сесій Дніпропетровської обласної ради в частині, що належить до обласного бюджету (відповідно до вимог Бюджетного кодексу України плата за землю при надходженні розподіляється між міським та обласним бюджетом)
Таким чином, внаслідок порушень земельного законодавства з боку орендарів та відсутності контролю з боку органів місцевого самоврядування  бюджетом міста Жовті Води та обласним бюджетом за період з 01.01.2004 по 31.12.2008 недоотримано плати за землю в загальній сумі 874,8 тис. грн.
Сума збитків, завданих бюджету досить значна. Проте, викликає занепокоєння позиція міського голови та депутатського корпусу щодо вжиття заходів по усуненню порушень та їх недопущенню в подальшому. Так, контрольно-ревізійним відділом у м. Жовті Води ще в лютому 2009 року міському голові було направлено обов’язкові вимоги щодо відшкодування збитків та запропоновано дієві шляхи вжиття заходів. На що сесією Жовтоводської міської ради, перевищуючі свої повноваження, прийнято дійсно «дієве»  рішення (№879-41(І)/V від 25.03.2009): про відхилення пропозицій контрольно-ревізійного відділу у м. Жовті Води.
КРВ у м. Жовті Води не погоджуючись з такого роду «вжиттям заходів щодо відшкодування збитків», завданих бюджету міста Жовті Води та обласному бюджету, до прокуратури міста Жовті Води направлено клопотання про внесення протесту в порядку нагляду на рішення сесії Жовтоводської міської ради від 25.03.2009 №879-41(І)/V «Про розгляд акту ревізії фінансово-господарської діяльності з земельних питань виконкому Жовтоводської міської ради».
На сьогодні, «віз і нині там». Прокуратурою винесено протест, депутати  четвертий місяць вагаються як проголосувати, дорікають один одного – хто кого і як підтримав при розгляді цього питання, а питання… досі відкрите. А наслідком такої позиції народних обранців є невідшкодування орендарями земельних ділянок збитків, спричинених міському та обласному бюджетам внаслідок порушень земельного законодавства.
Ось і постає питання, повертаючись до початку статті, чому органи місцевого самоврядування не зацікавленні в нормальному використанні земель з метою поповнення бюджету? Чи стане нарешті решт земля джерелом доходів і добробуту саме для громади міста, а не для окремих спритних орендарів?

Начальник КРВ у м. Жовті Води Л.Гаврилова

/2009/08/27/kru-5/

Подпишитесь на наши социальные сети Telegram, Facebook, Instagram

Опубликовал(а)А. Баженова
Главный редактор сайта "Имеется Мнение".
Предыдущая запись
Для шахтеров споют авиаторы
Следующая запись
Девочка осталась жива после попытки суицида
Добавить комментарий
Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *